2016. július 10., vasárnap

Július eleje

Most nem igazán van időm, hogy írjak, mert a június és a július mindig nagyon elfoglalt időszak részemről. Ilyenkor érik sorban minden, amit le kell szedni és el kell tenni. Eső is régen volt, így a locsolás sem maradhat el egy nap sem.

Szépen érik minden. A dinnye kifejezetten jól sikerült idén. Hatalmas gyümölcsök lógnak az indákon. A paprika és a paradicsom szintén szép. Uborkából termett bőven, így már rengeteg kovászos uborkát tettem el télire. A sárgabarack is elkezdett érni. Minden nap össze tudtam szedni pár szemet, amit meg is ettünk, de tegnap este már annyi potyogott, hogy a vödör alja tele lett, így lassan indulhat a lekvárfőzés. Chutney-t és aszalványt tervezek még készíteni a barackból. Van már kispadlizsánunk. Már főztem kétszer a mángoldból is. A hagymafélék is jól sikerültek. Az idén eddig úgy látom, a babfélék nem remekelnek annyira. A batáta szépen növeszti az indáit, de remélem a föld alatt a gumókat is. A szeder is érni kezdett. A ribizlit még nem tettem el. Mindig megvárom a szezon végét, hogy jó éretten kerüljön üvegbe. Közben gyűjtögetem a fűszernövényeket is. Az őszi palántának való káposzta, karalábé, karfiol is kikelt már és a másodvetés is megtörtént néhány zöldségféléből. Minden napra jut valami feladat. Unatkozni nem lehet itt, az biztos.

Rocker két hét szabadságon van éppen. Ő az elmaradt kerti feladatait intézi, illetve, a jó időre való tekintettel kaszálja a szénának valót télire. A kecskék jól vannak, habár én nagyon ritkán találkozom velük. A gyerekek már nagyon megkedvelték őket. Minden este mennek Rockerrel, hogy megetessék és bezárják őket éjszakára.












Ilyen magasra nő a csicsóka.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése